Chuyển đến nội dung chính

Next Steps of the Scooter Program

Next Steps of the Scooter Program
By

A scooter chained up and a scooter being ridden on the bike path.

At the SFMTA, we are excited to expand the range of sustainable transportation options in San Francisco, including scooters, which provide a convenient, on-demand travel option for shorter trips and an alternative to driving.

Based on their positive performance to date, we recently increased the number of scooters permitted through the Powered Scooter Share Permit Pilot Program. This timing presents an opportunity to again share how we can keep scooter riders and pedestrians safe when it comes to scootering around San Francisco.

Since we launched the scooter program, we have taken steps to ensure public safety for both riders and others on the street. One of the most common community concerns is related to scooters riding on the sidewalk, which is against the law in California.

To ensure that our sidewalks are safe for everyone, we have taken proactive steps to address this issue with the four permitted scooter companies currently operating in San Francisco. Examples include requiring scooter companies to provide clear education about sidewalk riding laws, user incentives and penalties, and other safeguards to encourage safe riding and parking.

Maintaining an accessible path of travel is critical for pedestrians and others who use the sidewalk, particularly seniors and people with disabilities. To support this, we require all permittees to have a “lock-to” mechanism on their scooters that allow it be locked to a bike rack. As part of the permit fee, each company pays $75 per scooter to support the installation of new racks and, in return, we have already doubled the pace of installation as compared to prior months. We have developed detailed parking requirements for sidewalk and rack parking that meet all of the city’s accessibility guidelines.

Every day, our SFMTA enforcement team is out on the streets monitoring for compliance. Since the launch of the scooter permits on October 15th, they have been regularly issuing citations to both permitted and non-permitted scooter companies for improperly parked scooters.

If you see individuals or parked vehicles that are not complying with these expectations, we request you file a complaint with the company directly. You can find their contact information our webpage under the “Report Improper Riding or Parking” section.

When making a report, please be sure to provide the following information:

  • Date
  • Time
  • Location
  • Photo (if possible)

We also receive complaints via 311 and on the SFMTA website: here.

The SFMTA evaluates all complaints gathered from the permittees directly as well as through 311, and other sources on a monthly basis to track each permittee’s complaints resolution process and ensure that we are consistently reinforcing our safety goals.

We are committed to delivering a safe, equitable, and reliable transportation system to everyone in San Francisco. We look forward to a continued safe expansion of our scooter program and ask for your help in doing so.



Published December 17, 2019 at 06:00AM
https://ift.tt/2qXKk7X

Nhận xét

Bài đăng phổ biến từ blog này

Đảm bảo tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing

Coherence & Cohesion là một trong bốn tiêu chí chủ chốt để đánh giá bài IELTS Speaking và Writing . Trong bài viết dưới đây, mời các bạn cùng IELTS Vietop tham khảo lại định nghĩa và những cách để đảm bảo tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing nhé! Tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing là gì? Tiêu chí Coherence & Cohesion là hai khía cạnh quan trọng trong việc đánh giá và phân tích một bài IELTS Writing. Trong đó: Tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing là gì Coherence (tính liên kết): Mức độ mà các ý tưởng trong văn bản liên kết với nhau một cách hợp lý và có tổ chức. Nó đảm bảo rằng các ý tưởng trong văn bản được trình bày theo một cách mạch lạc và dễ hiểu. Người viết cần sử dụng các từ nối, cụm từ, và cấu trúc câu hợp lý để giúp cho các ý tưởng trong văn bản được trình bày một cách logic và mạch lạc. Cohesion (tính gắn kết): Mức độ mà các câu trong văn bản gắn kết với nhau một cách hợp lý và tự nhiên. Nó đảm bảo rằng các câu t...

Talk about generation gap – Bài mẫu IELTS Speaking part 1, 2, 3

Talk about generation gap là dạng đề bài không quá dễ dàng đối với các bạn đang ôn luyện thi IELTS . Để có thể làm tốt chủ đề này, thí sinh cần nắm chắc từ vựng và cấu trúc về chủ đề Generation Gap (Chênh lệch thế hệ). Hôm nay, IELTS Vietop sẽ cung cấp cho bạn Talk about generation gap – Bài mẫu IELTS Speaking Part 1, 2, 3. 1. Từ vựng Talk about generation gap Generation gap /ˌʤɛnəˈreɪʃən ɡæp/ (n): Khác biệt thế hệ Ageism / ˈeɪˈʤɪɪzᵊm/ (n): Phân biệt đối xử dựa trên độ tuổi Technology divide / tɛkˈnɑləʤi dɪˈvaɪd/ (n): Sự khác biệt về sử dụng công nghệ Cultural shift /ˈkʌlʧərəl ʃɪft/ (n): Sự thay đổi văn hóa Traditional values /trəˈdɪʃənəl ˈvæljuz/ (n): Giá trị truyền thống Intergenerational conflict /ˌɪntərˈʤɛnəˈreɪʃənəl ˈkɑnflɪkt/ (n): Xung đột đa thế hệ Communication breakdown /kəmˌjunəˈkeɪʃən ˈbreɪkˌdaʊn/ (n): Mất liên lạc trong giao tiếp Respect for elders /rɪˈspɛkt fɔr ˈɛldərz/ (n): Sự tôn trọng người lớn tuổi Lifestyle differences /ˈlaɪfˌstaɪl ˈdɪfərənsɪz/ (n)...

Had là thì gì? Had + v3 là thì gì? Cách sử dụng have – has – had trong tiếng Anh

Have – had là các từ phổ biến trong tiếng Anh, đặc biệt là trong các thì. Vậy had là thì gì? Làm sao để phân biệt have và had? Cách sử dụng have – has – had trong tiếng Anh như thế nào? Hãy theo dõi ngay bài viết dưới đây của IELTS Vietop để được giải đáp tất tần tật về động từ này nhé! 1. Have Has Had nghĩa là gì? Trong tiếng Anh, Have – Has – Had có nghĩa là có. Have Has Had nghĩa là gì Cả 3 từ Have – Has – Had đều được dùng với nghĩa là có. Tuy nhiên, have và has được dùng ở thì hiện tại, còn had được dùng cho các thì ở quá khứ. Eg: I have a book. (Tôi có một quyển sách.) The computer has a virus. (Máy tính có một loại virus.) She had already eaten dinner when I arrived . (Cô ấy đã ăn tối trước khi tôi đến.) 2. Cách dùng Have Have thường được sử dụng với các ngôi thứ nhất và ngôi thứ 3 số nhiều như: I, you, we, they. Have dùng để diễn đạt sự sở hữu hoặc có điều gì đó trong tình huống hiện tại. Eg: We have two cats and a dog. (Chúng tôi có hai con mèo và một c...