Chuyển đến nội dung chính

Muni's Unsung Heroes of Black History

Muni's Unsung Heroes of Black History
By Jeremy Menzies

Black History Month is a great opportunity to tell big important stories, but also to highlight the smaller, less noted stories of everyday people. This week, we're looking back through Muni history at a few people whose day-to-day achievements may not have made headlines but whose contributions nonetheless made a difference to breaking down racial barriers in San Francisco's transit industry.

In September 1950, Muni started the "Courtesy Citation" program to honor the hard work of Muni operators. Operators who received commendations from the public would be recognized in the railway's newsletter and entered into the running for "Muni Man of the Month", an award that brought greater recognition in the form of a $50 check and a special card featuring the winner's photo inside Muni vehicles.

conductor standing at door of streetcar looking out
Lilburn Delaney, conductor on the H Potrero streetcar, leans out the back platform of a car in this 1948 photo.

Right away, nominations came in for many black Municipal Railway transit operators who were recognized by riders for their excellent public service. Lilburn Delaney became the first African-American man to be given the honor of "Muni Man" in February 1951. Delaney started at Muni in September 1945 as a conductor on the H Potrero streetcar line and at the time of his award, was a trolley coach operator on the 5 McAllister.

portrait of man seated in front of white wall
Reginald Simpkins poses for a portrait at the Muni Photo Lab in this 1951 shot. Winners of the Muni Man award like Simpkins were honored with a $50 check and advertisements featuring their photo inside Muni vehicles.

Several months after Delaney, Reginald H. Simpkins was honored as top operator in September of that year. Simpkins, a driver on the 43 Roosevelt bus route, had no shortage of praise from riders on his bus. One letter noted how Simpkins "never loses his dignity or efficiency..." even during busy and stressful rush hour runs and "his sense of humor is so outstanding that it is a real pleasure to ride on his bus."

two women standing at engine compartment of bus
Beverly Hopkins (Right) and Helen Carson make repairs to a bus at Woods Division.

In June 1978, Beverly Hopkins became one of the first black women to join the maintenance crew at Woods Division. By the time of Beverly’s hiring in the late 1970s, the Muni staff newsletter says the eight newly hired women comprised the “largest number of female automotive service persons ever to work for Muni shops. The need was there and they were qualified.”

woman with clipboard next to muni bus
Evelyn Wells, Muni's first female Inspector poses while at work in the field in this 1979 shot.

Evelyn J. Wells holds the honor of being the first African American woman to be appointed as a Muni inspector (badge #54). As an inspector, she was responsible for supervising service, helping investigate accidents, and clearing up delays on bus and rail lines. Working previously as an N Judah operator, Wells began as an inspector in May 1979 at age 28.

These brief highlights barely begin to tell the full story of the contributions or struggles of people of color in San Francisco's public transit history. While much focus goes to major figures and big breakthroughs in history, the day in day out work of these "unsung heroes" went a long way to break down racial barriers within the industry.



Published February 28, 2020 at 04:02AM
https://ift.tt/2TpFkmI

Nhận xét

Bài đăng phổ biến từ blog này

Đảm bảo tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing

Coherence & Cohesion là một trong bốn tiêu chí chủ chốt để đánh giá bài IELTS Speaking và Writing . Trong bài viết dưới đây, mời các bạn cùng IELTS Vietop tham khảo lại định nghĩa và những cách để đảm bảo tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing nhé! Tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing là gì? Tiêu chí Coherence & Cohesion là hai khía cạnh quan trọng trong việc đánh giá và phân tích một bài IELTS Writing. Trong đó: Tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing là gì Coherence (tính liên kết): Mức độ mà các ý tưởng trong văn bản liên kết với nhau một cách hợp lý và có tổ chức. Nó đảm bảo rằng các ý tưởng trong văn bản được trình bày theo một cách mạch lạc và dễ hiểu. Người viết cần sử dụng các từ nối, cụm từ, và cấu trúc câu hợp lý để giúp cho các ý tưởng trong văn bản được trình bày một cách logic và mạch lạc. Cohesion (tính gắn kết): Mức độ mà các câu trong văn bản gắn kết với nhau một cách hợp lý và tự nhiên. Nó đảm bảo rằng các câu t...

Talk about generation gap – Bài mẫu IELTS Speaking part 1, 2, 3

Talk about generation gap là dạng đề bài không quá dễ dàng đối với các bạn đang ôn luyện thi IELTS . Để có thể làm tốt chủ đề này, thí sinh cần nắm chắc từ vựng và cấu trúc về chủ đề Generation Gap (Chênh lệch thế hệ). Hôm nay, IELTS Vietop sẽ cung cấp cho bạn Talk about generation gap – Bài mẫu IELTS Speaking Part 1, 2, 3. 1. Từ vựng Talk about generation gap Generation gap /ˌʤɛnəˈreɪʃən ɡæp/ (n): Khác biệt thế hệ Ageism / ˈeɪˈʤɪɪzᵊm/ (n): Phân biệt đối xử dựa trên độ tuổi Technology divide / tɛkˈnɑləʤi dɪˈvaɪd/ (n): Sự khác biệt về sử dụng công nghệ Cultural shift /ˈkʌlʧərəl ʃɪft/ (n): Sự thay đổi văn hóa Traditional values /trəˈdɪʃənəl ˈvæljuz/ (n): Giá trị truyền thống Intergenerational conflict /ˌɪntərˈʤɛnəˈreɪʃənəl ˈkɑnflɪkt/ (n): Xung đột đa thế hệ Communication breakdown /kəmˌjunəˈkeɪʃən ˈbreɪkˌdaʊn/ (n): Mất liên lạc trong giao tiếp Respect for elders /rɪˈspɛkt fɔr ˈɛldərz/ (n): Sự tôn trọng người lớn tuổi Lifestyle differences /ˈlaɪfˌstaɪl ˈdɪfərənsɪz/ (n)...

Had là thì gì? Had + v3 là thì gì? Cách sử dụng have – has – had trong tiếng Anh

Have – had là các từ phổ biến trong tiếng Anh, đặc biệt là trong các thì. Vậy had là thì gì? Làm sao để phân biệt have và had? Cách sử dụng have – has – had trong tiếng Anh như thế nào? Hãy theo dõi ngay bài viết dưới đây của IELTS Vietop để được giải đáp tất tần tật về động từ này nhé! 1. Have Has Had nghĩa là gì? Trong tiếng Anh, Have – Has – Had có nghĩa là có. Have Has Had nghĩa là gì Cả 3 từ Have – Has – Had đều được dùng với nghĩa là có. Tuy nhiên, have và has được dùng ở thì hiện tại, còn had được dùng cho các thì ở quá khứ. Eg: I have a book. (Tôi có một quyển sách.) The computer has a virus. (Máy tính có một loại virus.) She had already eaten dinner when I arrived . (Cô ấy đã ăn tối trước khi tôi đến.) 2. Cách dùng Have Have thường được sử dụng với các ngôi thứ nhất và ngôi thứ 3 số nhiều như: I, you, we, they. Have dùng để diễn đạt sự sở hữu hoặc có điều gì đó trong tình huống hiện tại. Eg: We have two cats and a dog. (Chúng tôi có hai con mèo và một c...