Chuyển đến nội dung chính

Writing samples: Physical activities

Luyện thi IELTS Vietop gửi bạn bài Writing samples: Physical activities bên dưới nhé! Các bạn theo dõi và ôn luyện IELTS Writing thật tốt nhé!

Task 1:

The bar chart below shows the percentage of Australian men and women in different age groups who did regular physical activity in 2010.

Writing samples Physical activities

The bar chart depicts the percentages of Australian males and females in various age groups who exercised regularly in 2010.

Overall, men’s engagement peaked between the ages of 15 and 24, while women’s participation peaked in the 45 to 54 age group. Besides, in every age group save the youngest, more women than men participated in regular exercise.

WRI PHYSICAL ACTIVITIES 01

Women in the youngest age group who regularly exercised were 47.7%. After then, their participation increased significantly with age, peaking at 3% over a half in the 45-54 age group. Above that, it began to deteriorate, with only 47.1% of people in the most senior age group engaging in regular workout.

The lowest age group had the highest percentage of male involvement (52.8%). Additionally, this was the only category where there were more men than women participating in regular exercise. The involvement percentage for men then dropped to a low of just under 40% among those aged 35 to 44, before rising to 46.7% among those aged 65 and older. The rate was remarkably similar to that of women of the same age.

Xem thêm [ACE THE TEST] GIẢI ĐỀ WRITING NGÀY 09/07/2022

Task 2:

Scientists tell us that some activities are good for health and others are bad. Despite knowing that, millions of people still continue doing unhealthy activities. What are the causes and what are the solutions for this?

In contemporary society, a large proportion of the population continues to partake in unhealthy activities, irrespective of expert advice, which is being increasingly witnessed. During the course of this essay, I would discuss the main causes of this phenomenon and also propose feasible methods to alleviate this conundrum.

The continuation of harmful behaviours is linked to a number of factors. First off, because the negative impacts of a destructive lifestyle are cumulative and take time to manifest, people tend to underestimate them. Hence, people gradually become complacent about it.  Furthermore, it might be difficult to break certain vices because they can be addictive. For instance, most recalcitrant smokers are aware of the harmful effects of smoking but find it difficult to cease due to a lack of determination. As can be seen, predicaments created by these elements are prominent.

For the aforementioned problems, there should be a wide variety of sources for the solutions. To commence, removing such challenges would require both increased public access to medical consultation and media attention to a healthy lifestyle. The importance of maintaining a healthy lifestyle must be reinforced in the media as it could influence the general people through prolonged exposure to the information. Furthermore, those who want to overcome their addiction can benefit from quick access to medical professionals. For instance, the prevalence of sickness is lower in nations with plenty of medical resources. Therefore, those actions may have a significant effect on these problems.

In conclusion, a large number of citizens participating in unhealthy activities and disregarding expert warnings is ubiquitous. Hence, a combination of solutions should be prioritised to alleviate the issue spontaneously.

  • Partake (v): tham gia
  • Conundrum (n): vấn đề nan giải
  • Cumulative (adj): tích tụ theo thời gian
  • Manifest (v): trở nên rõ ràng
  • Recalcitrant (adj): cố chấp, bất hợp tác
  • Predicament (n): vấn đề

Ubiquitous (adj): hiện hữu rõ ràng



source https://www.ieltsvietop.vn/tu-hoc-ielts/writing/writing-samples-physical-activities/

Nhận xét

Bài đăng phổ biến từ blog này

Đảm bảo tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing

Coherence & Cohesion là một trong bốn tiêu chí chủ chốt để đánh giá bài IELTS Speaking và Writing . Trong bài viết dưới đây, mời các bạn cùng IELTS Vietop tham khảo lại định nghĩa và những cách để đảm bảo tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing nhé! Tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing là gì? Tiêu chí Coherence & Cohesion là hai khía cạnh quan trọng trong việc đánh giá và phân tích một bài IELTS Writing. Trong đó: Tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing là gì Coherence (tính liên kết): Mức độ mà các ý tưởng trong văn bản liên kết với nhau một cách hợp lý và có tổ chức. Nó đảm bảo rằng các ý tưởng trong văn bản được trình bày theo một cách mạch lạc và dễ hiểu. Người viết cần sử dụng các từ nối, cụm từ, và cấu trúc câu hợp lý để giúp cho các ý tưởng trong văn bản được trình bày một cách logic và mạch lạc. Cohesion (tính gắn kết): Mức độ mà các câu trong văn bản gắn kết với nhau một cách hợp lý và tự nhiên. Nó đảm bảo rằng các câu t...

Talk about generation gap – Bài mẫu IELTS Speaking part 1, 2, 3

Talk about generation gap là dạng đề bài không quá dễ dàng đối với các bạn đang ôn luyện thi IELTS . Để có thể làm tốt chủ đề này, thí sinh cần nắm chắc từ vựng và cấu trúc về chủ đề Generation Gap (Chênh lệch thế hệ). Hôm nay, IELTS Vietop sẽ cung cấp cho bạn Talk about generation gap – Bài mẫu IELTS Speaking Part 1, 2, 3. 1. Từ vựng Talk about generation gap Generation gap /ˌʤɛnəˈreɪʃən ɡæp/ (n): Khác biệt thế hệ Ageism / ˈeɪˈʤɪɪzᵊm/ (n): Phân biệt đối xử dựa trên độ tuổi Technology divide / tɛkˈnɑləʤi dɪˈvaɪd/ (n): Sự khác biệt về sử dụng công nghệ Cultural shift /ˈkʌlʧərəl ʃɪft/ (n): Sự thay đổi văn hóa Traditional values /trəˈdɪʃənəl ˈvæljuz/ (n): Giá trị truyền thống Intergenerational conflict /ˌɪntərˈʤɛnəˈreɪʃənəl ˈkɑnflɪkt/ (n): Xung đột đa thế hệ Communication breakdown /kəmˌjunəˈkeɪʃən ˈbreɪkˌdaʊn/ (n): Mất liên lạc trong giao tiếp Respect for elders /rɪˈspɛkt fɔr ˈɛldərz/ (n): Sự tôn trọng người lớn tuổi Lifestyle differences /ˈlaɪfˌstaɪl ˈdɪfərənsɪz/ (n)...

Had là thì gì? Had + v3 là thì gì? Cách sử dụng have – has – had trong tiếng Anh

Have – had là các từ phổ biến trong tiếng Anh, đặc biệt là trong các thì. Vậy had là thì gì? Làm sao để phân biệt have và had? Cách sử dụng have – has – had trong tiếng Anh như thế nào? Hãy theo dõi ngay bài viết dưới đây của IELTS Vietop để được giải đáp tất tần tật về động từ này nhé! 1. Have Has Had nghĩa là gì? Trong tiếng Anh, Have – Has – Had có nghĩa là có. Have Has Had nghĩa là gì Cả 3 từ Have – Has – Had đều được dùng với nghĩa là có. Tuy nhiên, have và has được dùng ở thì hiện tại, còn had được dùng cho các thì ở quá khứ. Eg: I have a book. (Tôi có một quyển sách.) The computer has a virus. (Máy tính có một loại virus.) She had already eaten dinner when I arrived . (Cô ấy đã ăn tối trước khi tôi đến.) 2. Cách dùng Have Have thường được sử dụng với các ngôi thứ nhất và ngôi thứ 3 số nhiều như: I, you, we, they. Have dùng để diễn đạt sự sở hữu hoặc có điều gì đó trong tình huống hiện tại. Eg: We have two cats and a dog. (Chúng tôi có hai con mèo và một c...