Chuyển đến nội dung chính

COVID-19 Ambassadors Help You Ride Muni Correctly

COVID-19 Ambassadors Help You Ride Muni Correctly
By Mariana Maguire

If you’re taking Muni for essential trips along Market Street you might see SFMTA’s yellow-vested Ambassadors wearing face masks or coverings and directing customers to maintain safe physical distance at curbside bus stops and boarding islands. What you can’t see are their smiles behind their masks as they work throughout the day to help San Francisco “flatten the curve.”

COVID-19 Ambassadors at a bus stop on Market Street.COVID-19 Ambassadors at a bus stop on Market Street.

Last week, the SFMTA launched our COVID-19 Ambassador Program. Although overall ridership is down, during peak times in certain areas we sometimes still see crowding at bus stops and on buses. If a bus is too crowded, our operators will stop picking up new passengers until there is enough room for more. We know that this and other changes are tough on everyone.

That’s where our Ambassadors come in. Their aim is to encourage customers to practice good public health behavior throughout the entire Muni experience – waiting, boarding, riding – as well as informing customers about alternatives to Muni like our new ETC discount taxi program for older adults and people with disabilities. They also have information on the temporarily modified routes or can explain why a bus may have just passed up riders.

In some places, we added markings on the ground at bus stops to signal where the customers can wait at an appropriate physical distance from one another, just like those at many area supermarkets and other essential businesses.

Signage and ground markings at Muni stops encourage physical distancing.Signage and ground markings at Muni stops encourage physical distancing.

 

Graphic showing physical distancing at Muni stops Graphic showing physical distancing at Muni stops

To encourage customers to give each other space on and off Muni, when buses arrive about half full or more, Ambassadors may ask customers to wait for the next bus. And, once a bus arrives the Ambassadors remind waiting customers to give space to those offloading, explain that customers are required to wear a cloth face covering or mask, and ask customers to maintain physical distance inside the bus throughout their ride.

Example of physical distancing on Muni buses: Wear a mask or face covering and give space for fellow riders.Example of physical distancing on Muni buses: Wear a mask or face covering and give space for fellow riders.

We have also launched new onboard announcements and two social media campaigns encouraging customers to #stayhome and use Muni for #essentialtripsonly. New signs inside Muni buses and ads on the outside of buses are coming soon to remind customers to give space and wear face coverings or masks.

Now that wearing face coverings is a citywide order, customers are required to wear these when riding Muni. Operators may skip stops if those waiting don’t have face coverings. Operators have been instructed that they may also skip stops if the bus is already more than half full to maintain appropriate physical distancing on board.

Though ridership has decreased dramatically thanks to people staying home in observance of the shelter-in-place, Muni continues to serve approximately 100,000 customers daily. These customers are largely hospital workers, social service providers, grocery store workers and other essential workers. Any time you take another mode of transportation, you save a seat for those who rely on Muni. If you need to ride, be sure to wave hello to our Ambassadors.

Muni Abmassador looks on as customer wearing a mask boards through the back after taking an essential trip for groceries.Muni Ambassador looks on as customer wearing a mask waits to board through the back after taking an essential trip for groceries.



Published April 24, 2020 at 04:28AM
https://ift.tt/2Vxhx6N

Nhận xét

Bài đăng phổ biến từ blog này

Đảm bảo tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing

Coherence & Cohesion là một trong bốn tiêu chí chủ chốt để đánh giá bài IELTS Speaking và Writing . Trong bài viết dưới đây, mời các bạn cùng IELTS Vietop tham khảo lại định nghĩa và những cách để đảm bảo tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing nhé! Tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing là gì? Tiêu chí Coherence & Cohesion là hai khía cạnh quan trọng trong việc đánh giá và phân tích một bài IELTS Writing. Trong đó: Tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing là gì Coherence (tính liên kết): Mức độ mà các ý tưởng trong văn bản liên kết với nhau một cách hợp lý và có tổ chức. Nó đảm bảo rằng các ý tưởng trong văn bản được trình bày theo một cách mạch lạc và dễ hiểu. Người viết cần sử dụng các từ nối, cụm từ, và cấu trúc câu hợp lý để giúp cho các ý tưởng trong văn bản được trình bày một cách logic và mạch lạc. Cohesion (tính gắn kết): Mức độ mà các câu trong văn bản gắn kết với nhau một cách hợp lý và tự nhiên. Nó đảm bảo rằng các câu t...

IELTS Reading – Cách xử lý dạng câu hỏi True False Not given

Đối với các bạn đang luyện tập và chuẩn bị cho kỳ thi IELTS sắp tới, một trong những dạng bài quen thuộc nhưng khá khó đối phó chính là dạng bài True False Not Given . Dạng bài này thường bị nhầm lẫn với dạng bài Yes/ No/ Not Given và hay bị nhầm lẫn trong kết quả. Hãy cùng IELTS Vietop chinh phục dạng bài này trong bài viết dưới đây nhé! Tổng quan về dạng bài True False Not Given trong IELTS True False Not Given là một trong những dạng bài xuất hiện trong phần bài đọc của bài thi IELTS. Thường trong mỗi bài đọc sẽ xuất hiện một bài tập dạng True/False/Not Given với độ dài khoảng 5 – 7 câu. Dạng bài này đánh giá khả năng đọc hiểu của thí sinh.  Đề bài sẽ đưa ra các mệnh đề chứa nội dung liên quan đến bài đọc. Thí sinh sẽ phải đọc thông tin trong bài và đưa ra đáp án rằng mệnh đề đó đúng, sai hay không có thông tin.  Phân biệt hai dạng bài True/False/Not Given và Yes/ No/ Not Given Dạng bài True False Not Given thường hay bị nhầm với dạng bài Yes No Not Given. Hai dạng bà...

Talk about generation gap – Bài mẫu IELTS Speaking part 1, 2, 3

Talk about generation gap là dạng đề bài không quá dễ dàng đối với các bạn đang ôn luyện thi IELTS . Để có thể làm tốt chủ đề này, thí sinh cần nắm chắc từ vựng và cấu trúc về chủ đề Generation Gap (Chênh lệch thế hệ). Hôm nay, IELTS Vietop sẽ cung cấp cho bạn Talk about generation gap – Bài mẫu IELTS Speaking Part 1, 2, 3. 1. Từ vựng Talk about generation gap Generation gap /ˌʤɛnəˈreɪʃən ɡæp/ (n): Khác biệt thế hệ Ageism / ˈeɪˈʤɪɪzᵊm/ (n): Phân biệt đối xử dựa trên độ tuổi Technology divide / tɛkˈnɑləʤi dɪˈvaɪd/ (n): Sự khác biệt về sử dụng công nghệ Cultural shift /ˈkʌlʧərəl ʃɪft/ (n): Sự thay đổi văn hóa Traditional values /trəˈdɪʃənəl ˈvæljuz/ (n): Giá trị truyền thống Intergenerational conflict /ˌɪntərˈʤɛnəˈreɪʃənəl ˈkɑnflɪkt/ (n): Xung đột đa thế hệ Communication breakdown /kəmˌjunəˈkeɪʃən ˈbreɪkˌdaʊn/ (n): Mất liên lạc trong giao tiếp Respect for elders /rɪˈspɛkt fɔr ˈɛldərz/ (n): Sự tôn trọng người lớn tuổi Lifestyle differences /ˈlaɪfˌstaɪl ˈdɪfərənsɪz/ (n)...