Chuyển đến nội dung chính

New Equity Toolkit Helps SFMTA Improve Access

New Equity Toolkit Helps SFMTA Improve Access
By Mariana Maguire

The SFMTA’s Equity Toolkit helps us improve Muni service for San Francisco’s most transit-dependent residents and essential workers. Using data layered with mapping we are able to improve access to jobs and key destinations by identifying and fixing gaps in service. Our Equity Toolkit helps us serve San Franciscans better.

The toolkit focuses on San Francisco’s nine neighborhoods identified by the Muni Service Equity Strategy, including the Inner Mission, Outer Mission/Excelsior, Visitacion Valley, Bayview/Hunters Point, Oceanview-Ingleside, Chinatown, Tenderloin, Western Addition and Treasure Island. It’s part of SFMTA’s Transportation Recovery Plan for rebuilding our transportation system for a strong, lasting recovery that is more just and equitable for historically marginalized communities.

For many of our essential workers, COVID-19 is not only a health crisis, it is an economic crisis too. Economic and public health data show that most of our essential workers live in historically underserved equity strategy neighborhoods. If they are dependent on public transportation and can’t get to work reliably, not only does the city suffer, those workers could lose their jobs. That’s why improving job access for our essential workers is so important.

The Equity Toolkit uses transit service data from the six regional transit agencies – SFMTA, BART, SamTrans, AC Transit, Golden Gate Transit and Caltrain. The data includes routes, schedules and frequencies. This show us how far a customer can get within 30, 45 and 60 minutes from key neighborhood locations within neighborhoods identified by the Muni Service Equity Strategy. We can compare job access for transit riders before and during the pandemic, and gauge how our service changes affect access. We can also now detect gaps that we couldn’t before and make better decisions for future Muni service.

Image from SFMTA’s Equity Toolkit showing information for the Bayview neighborhood since shelter in place began

Image from SFMTA’s Equity Toolkit showing information for the Bayview neighborhood post-Shelter-in-Place.

So far, the Toolkit shows that access to jobs and services via public transportation is down in nearly every neighborhood in the city since we started the Muni Core Service Plan in March. That plan prioritized service for high-ridership Muni routes, transportation-dependent populations and connections to essential jobs and services. As a result, people living in neighborhoods identified by the Muni Service Equity Strategy currently have more Muni service than people in other neighborhoods, who generally have more alternatives to public transit.

For example, in the Bayview, where there is a high concentration of essential workers, the existing Core Service Plan has made essential jobs within a 30-minute commute 12% more accessible than before the COVID-19 pandemic. Jobs within a 45-minute commute are 55% more accessible.  The Equity Toolkit shows that we still have work to do to ensure adequate Muni service for those who need it most right now. We will continue to use what we learn to improve our Core Service Plan and increase access to essential jobs and services for San Francisco’s most vulnerable communities.

In the coming weeks we will have more blog articles that dive deeper into the neighborhood-specific findings from the Equity Toolkit.



Published December 24, 2020 at 01:52AM
https://ift.tt/3hqhTFL

Nhận xét

Bài đăng phổ biến từ blog này

Đảm bảo tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing

Coherence & Cohesion là một trong bốn tiêu chí chủ chốt để đánh giá bài IELTS Speaking và Writing . Trong bài viết dưới đây, mời các bạn cùng IELTS Vietop tham khảo lại định nghĩa và những cách để đảm bảo tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing nhé! Tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing là gì? Tiêu chí Coherence & Cohesion là hai khía cạnh quan trọng trong việc đánh giá và phân tích một bài IELTS Writing. Trong đó: Tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing là gì Coherence (tính liên kết): Mức độ mà các ý tưởng trong văn bản liên kết với nhau một cách hợp lý và có tổ chức. Nó đảm bảo rằng các ý tưởng trong văn bản được trình bày theo một cách mạch lạc và dễ hiểu. Người viết cần sử dụng các từ nối, cụm từ, và cấu trúc câu hợp lý để giúp cho các ý tưởng trong văn bản được trình bày một cách logic và mạch lạc. Cohesion (tính gắn kết): Mức độ mà các câu trong văn bản gắn kết với nhau một cách hợp lý và tự nhiên. Nó đảm bảo rằng các câu t...

Talk about generation gap – Bài mẫu IELTS Speaking part 1, 2, 3

Talk about generation gap là dạng đề bài không quá dễ dàng đối với các bạn đang ôn luyện thi IELTS . Để có thể làm tốt chủ đề này, thí sinh cần nắm chắc từ vựng và cấu trúc về chủ đề Generation Gap (Chênh lệch thế hệ). Hôm nay, IELTS Vietop sẽ cung cấp cho bạn Talk about generation gap – Bài mẫu IELTS Speaking Part 1, 2, 3. 1. Từ vựng Talk about generation gap Generation gap /ˌʤɛnəˈreɪʃən ɡæp/ (n): Khác biệt thế hệ Ageism / ˈeɪˈʤɪɪzᵊm/ (n): Phân biệt đối xử dựa trên độ tuổi Technology divide / tɛkˈnɑləʤi dɪˈvaɪd/ (n): Sự khác biệt về sử dụng công nghệ Cultural shift /ˈkʌlʧərəl ʃɪft/ (n): Sự thay đổi văn hóa Traditional values /trəˈdɪʃənəl ˈvæljuz/ (n): Giá trị truyền thống Intergenerational conflict /ˌɪntərˈʤɛnəˈreɪʃənəl ˈkɑnflɪkt/ (n): Xung đột đa thế hệ Communication breakdown /kəmˌjunəˈkeɪʃən ˈbreɪkˌdaʊn/ (n): Mất liên lạc trong giao tiếp Respect for elders /rɪˈspɛkt fɔr ˈɛldərz/ (n): Sự tôn trọng người lớn tuổi Lifestyle differences /ˈlaɪfˌstaɪl ˈdɪfərənsɪz/ (n)...

Had là thì gì? Had + v3 là thì gì? Cách sử dụng have – has – had trong tiếng Anh

Have – had là các từ phổ biến trong tiếng Anh, đặc biệt là trong các thì. Vậy had là thì gì? Làm sao để phân biệt have và had? Cách sử dụng have – has – had trong tiếng Anh như thế nào? Hãy theo dõi ngay bài viết dưới đây của IELTS Vietop để được giải đáp tất tần tật về động từ này nhé! 1. Have Has Had nghĩa là gì? Trong tiếng Anh, Have – Has – Had có nghĩa là có. Have Has Had nghĩa là gì Cả 3 từ Have – Has – Had đều được dùng với nghĩa là có. Tuy nhiên, have và has được dùng ở thì hiện tại, còn had được dùng cho các thì ở quá khứ. Eg: I have a book. (Tôi có một quyển sách.) The computer has a virus. (Máy tính có một loại virus.) She had already eaten dinner when I arrived . (Cô ấy đã ăn tối trước khi tôi đến.) 2. Cách dùng Have Have thường được sử dụng với các ngôi thứ nhất và ngôi thứ 3 số nhiều như: I, you, we, they. Have dùng để diễn đạt sự sở hữu hoặc có điều gì đó trong tình huống hiện tại. Eg: We have two cats and a dog. (Chúng tôi có hai con mèo và một c...