Chuyển đến nội dung chính

Fiona Hinze Fills Final Seat on SFMTA Board of Directors

Fiona Hinze Fills Final Seat on SFMTA Board of Directors
By Lori Phelan

Fiona Hinze, transit accessibility advocate and resident of the Outer Richmond, has joined the SFMTA Board of Directors as the seventh member on the board, filling the final vacancy. Nominated by Mayor Breed in late October, Hinze brings a lifetime of experience advocating for transit access for people with disabilities such as herself. Hinze lives with cerebral palsy and uses an electric wheelchair for mobility.

Photo of Fiona Hinze

"It is important we have a member on the SFMTA Board who understands the needs of our disability community and the challenges people face getting around our City, whether that's riding Muni or navigating our streets and sidewalks," said Mayor Breed in a press release. "Fiona is a respected and trusted community member and knows how to listen to the needs of people living with disabilities and advocate for change. She will bring an important perspective to the SFMTA Board and I'm confident she'll prioritize equity and work to create a more accessible transit system for the people of San Francisco."

Hinze has been working as director of systems change for the Independent Living Resource Center San Francisco, a disability rights advocacy and support organization, since 2014. There she tracks key state and local advocacy issues and by attending community committee and task force meetings. She works to ensure consumers are aware of advocacy opportunities in the community, such as calls to action on various issues.

She's also co-chair of the Dignity Fund Coalition and has served on several boards and task forces including the Paratransit Coordinating Council, the Senior Disability Working Group of the Vision Zero Coalition, the Sunshine Ordinance Task Force and the Disability Organizing Network.

She just completed two terms on the California State Independent Living Council, to which she was appointed in 2014 by former governor Jerry Brown.

Hinze graduated from Stanford University in 2013 with a Bachelor of Arts degree with distinction in Psychology; Health and Development; also working as a research and teaching assistant. During that same time period, she worked as a legislative intern for Assemblywoman Fiona Ma.

With her approval from the San Francisco Board of Supervisors and being sworn in by Mayor Breed Jan. 14, Hinze's appointment fills the final vacancy on the SFMTA Board of Directors.

SFMTA Board of Directors

Twice monthly the agency's board of directors meet at City Hall to discuss and provide policy oversight for safe and efficient transportation in San Francisco in accordance with the city charter and the Transit First Policy.

This seven-member board, appointed by the Mayor and confirmed by the San Francisco Board of Supervisors, typically meets on the first and third Tuesday of each month at 1 p.m., unless otherwise noted. Meetings are open to everyone and are streamed live through SFGovTV. Additional information such as agendas, resolutions and legislation passed by the Board can be accessed through our public-facing website, SFMTA.com.



Published January 26, 2021 at 11:08PM
https://ift.tt/3onVc6G

Nhận xét

Bài đăng phổ biến từ blog này

Đảm bảo tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing

Coherence & Cohesion là một trong bốn tiêu chí chủ chốt để đánh giá bài IELTS Speaking và Writing . Trong bài viết dưới đây, mời các bạn cùng IELTS Vietop tham khảo lại định nghĩa và những cách để đảm bảo tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing nhé! Tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing là gì? Tiêu chí Coherence & Cohesion là hai khía cạnh quan trọng trong việc đánh giá và phân tích một bài IELTS Writing. Trong đó: Tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing là gì Coherence (tính liên kết): Mức độ mà các ý tưởng trong văn bản liên kết với nhau một cách hợp lý và có tổ chức. Nó đảm bảo rằng các ý tưởng trong văn bản được trình bày theo một cách mạch lạc và dễ hiểu. Người viết cần sử dụng các từ nối, cụm từ, và cấu trúc câu hợp lý để giúp cho các ý tưởng trong văn bản được trình bày một cách logic và mạch lạc. Cohesion (tính gắn kết): Mức độ mà các câu trong văn bản gắn kết với nhau một cách hợp lý và tự nhiên. Nó đảm bảo rằng các câu t...

Talk about generation gap – Bài mẫu IELTS Speaking part 1, 2, 3

Talk about generation gap là dạng đề bài không quá dễ dàng đối với các bạn đang ôn luyện thi IELTS . Để có thể làm tốt chủ đề này, thí sinh cần nắm chắc từ vựng và cấu trúc về chủ đề Generation Gap (Chênh lệch thế hệ). Hôm nay, IELTS Vietop sẽ cung cấp cho bạn Talk about generation gap – Bài mẫu IELTS Speaking Part 1, 2, 3. 1. Từ vựng Talk about generation gap Generation gap /ˌʤɛnəˈreɪʃən ɡæp/ (n): Khác biệt thế hệ Ageism / ˈeɪˈʤɪɪzᵊm/ (n): Phân biệt đối xử dựa trên độ tuổi Technology divide / tɛkˈnɑləʤi dɪˈvaɪd/ (n): Sự khác biệt về sử dụng công nghệ Cultural shift /ˈkʌlʧərəl ʃɪft/ (n): Sự thay đổi văn hóa Traditional values /trəˈdɪʃənəl ˈvæljuz/ (n): Giá trị truyền thống Intergenerational conflict /ˌɪntərˈʤɛnəˈreɪʃənəl ˈkɑnflɪkt/ (n): Xung đột đa thế hệ Communication breakdown /kəmˌjunəˈkeɪʃən ˈbreɪkˌdaʊn/ (n): Mất liên lạc trong giao tiếp Respect for elders /rɪˈspɛkt fɔr ˈɛldərz/ (n): Sự tôn trọng người lớn tuổi Lifestyle differences /ˈlaɪfˌstaɪl ˈdɪfərənsɪz/ (n)...

Had là thì gì? Had + v3 là thì gì? Cách sử dụng have – has – had trong tiếng Anh

Have – had là các từ phổ biến trong tiếng Anh, đặc biệt là trong các thì. Vậy had là thì gì? Làm sao để phân biệt have và had? Cách sử dụng have – has – had trong tiếng Anh như thế nào? Hãy theo dõi ngay bài viết dưới đây của IELTS Vietop để được giải đáp tất tần tật về động từ này nhé! 1. Have Has Had nghĩa là gì? Trong tiếng Anh, Have – Has – Had có nghĩa là có. Have Has Had nghĩa là gì Cả 3 từ Have – Has – Had đều được dùng với nghĩa là có. Tuy nhiên, have và has được dùng ở thì hiện tại, còn had được dùng cho các thì ở quá khứ. Eg: I have a book. (Tôi có một quyển sách.) The computer has a virus. (Máy tính có một loại virus.) She had already eaten dinner when I arrived . (Cô ấy đã ăn tối trước khi tôi đến.) 2. Cách dùng Have Have thường được sử dụng với các ngôi thứ nhất và ngôi thứ 3 số nhiều như: I, you, we, they. Have dùng để diễn đạt sự sở hữu hoặc có điều gì đó trong tình huống hiện tại. Eg: We have two cats and a dog. (Chúng tôi có hai con mèo và một c...