Chuyển đến nội dung chính

We Need Your Feedback on Scooter Share

We Need Your Feedback on Scooter Share
By Philip Cranna

The SFMTA is seeking public input as we prepare for the next round of Powered Scooter Share Program permits. We are holding an online meeting at 4:00 p.m. on Thursday, January 14th and also have an online surve for feedback.

The current permits for Scooter Share expire in April 2021. We expect to issue the next round of permits to take effect as soon as the current permits expire. To improve the program, the SFMTA is considering updates and wants to hear from the community about:

  • Community engagement requirements: adding a mobility justice training requirement and additional outreach requirements
  • Distribution requirements: emphasizing the importance of ensuring that all neighborhoods in San Francisco are served by scooters
  • Adaptive scooter program requirements: transitioning from an adaptive pilot requirement to an improved accessibility requirement

The SFMTA is committed to fostering an urban environment where sustainable modes of travel are desirable, accessible, and preferred over operating a private vehicle.

Photo of scooter riders along Valencia Street

Scooter riders along Valencia Street

Background on 2019 Powered Scooter Share Permit Program

The SFMTA issued permits to four companies, Spin, Scoot, Lime and Jump to operate for a one- year term, beginning October 15, 2019. Due to the COVID-19 pandemic, the permits were extended by six months to April 2021.

Recent SFMTA authorization also enabled scooter companies to deploy more scooters and expand into new neighborhoods across San Francisco. This expansion aligns with the agency’s commitment to equity by increasing access to sustainable modes of transportation in underserved areas. Scooters offer an efficient travel choice that is environmentally friendly and fills transportation gaps for many. With reduced Muni service and returning traffic congestion, the city is focused on promoting sustainable ways to get around.

Companies Expanding

Spin was the first company to expand its fleet, by adding 500 scooters in September 2020. With the increase, Spin is authorized to deploy up to a total of 1,500 scooters and is required to meet a minimum distribution of scooters in three more neighborhoods: Inner/Central Richmond, Inner/Central Sunset and the Haight.

Lime acquired Jump in June 2020, and because both companies held a permit Lime is now authorized to operate up to 2,000 scooters. Their permit requires Lime to meet a minimum distribution of scooters in the Richmond and Sunset neighborhoods.

Increased Enforcement and Transparency

As the scooter companies’ fleets expanded, the SFMTA also increased our enforcement and monitoring of scooter share to address compliance and safety issues. For transparency in our effort to increase enforcement sweeps and respond to complaints, we’ve published a Scooter Share enforcement dashboard.

The SFMTA is currently standardizing the process of monthly reporting, which will be available on the Powered Scooter Share Permit Program site.

Get Involved:

Review the Powered Scooter Share Program website for more



Published January 13, 2021 at 11:10PM
https://ift.tt/38DI8FK

Nhận xét

Bài đăng phổ biến từ blog này

Đảm bảo tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing

Coherence & Cohesion là một trong bốn tiêu chí chủ chốt để đánh giá bài IELTS Speaking và Writing . Trong bài viết dưới đây, mời các bạn cùng IELTS Vietop tham khảo lại định nghĩa và những cách để đảm bảo tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing nhé! Tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing là gì? Tiêu chí Coherence & Cohesion là hai khía cạnh quan trọng trong việc đánh giá và phân tích một bài IELTS Writing. Trong đó: Tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing là gì Coherence (tính liên kết): Mức độ mà các ý tưởng trong văn bản liên kết với nhau một cách hợp lý và có tổ chức. Nó đảm bảo rằng các ý tưởng trong văn bản được trình bày theo một cách mạch lạc và dễ hiểu. Người viết cần sử dụng các từ nối, cụm từ, và cấu trúc câu hợp lý để giúp cho các ý tưởng trong văn bản được trình bày một cách logic và mạch lạc. Cohesion (tính gắn kết): Mức độ mà các câu trong văn bản gắn kết với nhau một cách hợp lý và tự nhiên. Nó đảm bảo rằng các câu t...

IELTS Reading – Cách xử lý dạng câu hỏi True False Not given

Đối với các bạn đang luyện tập và chuẩn bị cho kỳ thi IELTS sắp tới, một trong những dạng bài quen thuộc nhưng khá khó đối phó chính là dạng bài True False Not Given . Dạng bài này thường bị nhầm lẫn với dạng bài Yes/ No/ Not Given và hay bị nhầm lẫn trong kết quả. Hãy cùng IELTS Vietop chinh phục dạng bài này trong bài viết dưới đây nhé! Tổng quan về dạng bài True False Not Given trong IELTS True False Not Given là một trong những dạng bài xuất hiện trong phần bài đọc của bài thi IELTS. Thường trong mỗi bài đọc sẽ xuất hiện một bài tập dạng True/False/Not Given với độ dài khoảng 5 – 7 câu. Dạng bài này đánh giá khả năng đọc hiểu của thí sinh.  Đề bài sẽ đưa ra các mệnh đề chứa nội dung liên quan đến bài đọc. Thí sinh sẽ phải đọc thông tin trong bài và đưa ra đáp án rằng mệnh đề đó đúng, sai hay không có thông tin.  Phân biệt hai dạng bài True/False/Not Given và Yes/ No/ Not Given Dạng bài True False Not Given thường hay bị nhầm với dạng bài Yes No Not Given. Hai dạng bà...

Talk about generation gap – Bài mẫu IELTS Speaking part 1, 2, 3

Talk about generation gap là dạng đề bài không quá dễ dàng đối với các bạn đang ôn luyện thi IELTS . Để có thể làm tốt chủ đề này, thí sinh cần nắm chắc từ vựng và cấu trúc về chủ đề Generation Gap (Chênh lệch thế hệ). Hôm nay, IELTS Vietop sẽ cung cấp cho bạn Talk about generation gap – Bài mẫu IELTS Speaking Part 1, 2, 3. 1. Từ vựng Talk about generation gap Generation gap /ˌʤɛnəˈreɪʃən ɡæp/ (n): Khác biệt thế hệ Ageism / ˈeɪˈʤɪɪzᵊm/ (n): Phân biệt đối xử dựa trên độ tuổi Technology divide / tɛkˈnɑləʤi dɪˈvaɪd/ (n): Sự khác biệt về sử dụng công nghệ Cultural shift /ˈkʌlʧərəl ʃɪft/ (n): Sự thay đổi văn hóa Traditional values /trəˈdɪʃənəl ˈvæljuz/ (n): Giá trị truyền thống Intergenerational conflict /ˌɪntərˈʤɛnəˈreɪʃənəl ˈkɑnflɪkt/ (n): Xung đột đa thế hệ Communication breakdown /kəmˌjunəˈkeɪʃən ˈbreɪkˌdaʊn/ (n): Mất liên lạc trong giao tiếp Respect for elders /rɪˈspɛkt fɔr ˈɛldərz/ (n): Sự tôn trọng người lớn tuổi Lifestyle differences /ˈlaɪfˌstaɪl ˈdɪfərənsɪz/ (n)...