Chuyển đến nội dung chính

Youth Voices for Vision Zero SF

Youth Voices for Vision Zero SF
By Christine Osorio

Starting in the month of February, Muni buses and transit shelters will feature youth artwork illustrating Vision Zero traffic safety messages. The students are part of Youth Art Exchange (YAX), an arts-education non-profit based whose mission is to support San Francisco’s public high school students in becoming leaders, thinkers, and artists by sharing creative practices with professional artists. As part of Supervisor Norman Yee’s District 7 participatory budget process, YAX students consulted with SFMTA staff to develop traffic safety messages and artwork that reflect their experiences around traffic safety.

Themes highlighted through Youth Voices for Vision Zero SF include general traffic safety such as:

  • Yielding to pedestrians in the crosswalk.
  • Slowing down.
  • Understanding that traffic deaths are preventable.
  • Watching for people biking.
  • Not blocking the sidewalk with a scooter.

The student artwork also included Covid-specific safety messaging to wear a mask while riding Muni.

Using street signs as inspiration, the students worked with mediums including hand-carved block prints, cyanotype (a printing process that uses light to create a cyan blue color, while areas that do not receive light remain white), and digital illustrations to create the final compositions.

YAX focuses on serving youth of color and low-income youth, and is rooted in the Excelsior neighborhood, which has a high concentration of high schools and the largest population of teenagers in the city. Because [x]space (Youth Art Exchange’s public arts hub) is within walking distance of high schools, and many of the students walk, bike and take Muni to [x]space to attend after-school programs, the students are uniquely positioned to speak about their experiences and insights regarding walking and biking.

Given the limitations of after-school program closures due to Covid-19, Youth Art Exchange closed its in-person activities and pivoted to digital programming in 2020. Youth artists worked remotely and collaboratively, meeting weekly to develop and design this body of artwork around the theme of traffic safety.

Spot these Youth Voices? Post a photo and tag @youthartx, @VisionZeroSF, #YouthVoicesforVisionZero

Artwork by youth with safety messages

Artwork by:

Jodi, Abraham Lincoln High School

Hannah MacDonald, Lowell High School

Casey Tang, Abraham Lincoln High School



Published February 24, 2021 at 04:20AM
https://ift.tt/3smXIwA

Nhận xét

Bài đăng phổ biến từ blog này

Đảm bảo tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing

Coherence & Cohesion là một trong bốn tiêu chí chủ chốt để đánh giá bài IELTS Speaking và Writing . Trong bài viết dưới đây, mời các bạn cùng IELTS Vietop tham khảo lại định nghĩa và những cách để đảm bảo tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing nhé! Tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing là gì? Tiêu chí Coherence & Cohesion là hai khía cạnh quan trọng trong việc đánh giá và phân tích một bài IELTS Writing. Trong đó: Tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing là gì Coherence (tính liên kết): Mức độ mà các ý tưởng trong văn bản liên kết với nhau một cách hợp lý và có tổ chức. Nó đảm bảo rằng các ý tưởng trong văn bản được trình bày theo một cách mạch lạc và dễ hiểu. Người viết cần sử dụng các từ nối, cụm từ, và cấu trúc câu hợp lý để giúp cho các ý tưởng trong văn bản được trình bày một cách logic và mạch lạc. Cohesion (tính gắn kết): Mức độ mà các câu trong văn bản gắn kết với nhau một cách hợp lý và tự nhiên. Nó đảm bảo rằng các câu t...

Talk about generation gap – Bài mẫu IELTS Speaking part 1, 2, 3

Talk about generation gap là dạng đề bài không quá dễ dàng đối với các bạn đang ôn luyện thi IELTS . Để có thể làm tốt chủ đề này, thí sinh cần nắm chắc từ vựng và cấu trúc về chủ đề Generation Gap (Chênh lệch thế hệ). Hôm nay, IELTS Vietop sẽ cung cấp cho bạn Talk about generation gap – Bài mẫu IELTS Speaking Part 1, 2, 3. 1. Từ vựng Talk about generation gap Generation gap /ˌʤɛnəˈreɪʃən ɡæp/ (n): Khác biệt thế hệ Ageism / ˈeɪˈʤɪɪzᵊm/ (n): Phân biệt đối xử dựa trên độ tuổi Technology divide / tɛkˈnɑləʤi dɪˈvaɪd/ (n): Sự khác biệt về sử dụng công nghệ Cultural shift /ˈkʌlʧərəl ʃɪft/ (n): Sự thay đổi văn hóa Traditional values /trəˈdɪʃənəl ˈvæljuz/ (n): Giá trị truyền thống Intergenerational conflict /ˌɪntərˈʤɛnəˈreɪʃənəl ˈkɑnflɪkt/ (n): Xung đột đa thế hệ Communication breakdown /kəmˌjunəˈkeɪʃən ˈbreɪkˌdaʊn/ (n): Mất liên lạc trong giao tiếp Respect for elders /rɪˈspɛkt fɔr ˈɛldərz/ (n): Sự tôn trọng người lớn tuổi Lifestyle differences /ˈlaɪfˌstaɪl ˈdɪfərənsɪz/ (n)...

Reading Practice: Toxic stress a slow wear and tear

A. Our bodies are built to respond when under attack. When we sense danger, our brain goes on alert, our heart rate goes up, and our organs flood with stress hormones like cortisol and adrenaline. We breathe faster, taking in more oxygen, muscles tense, our senses are sharpened and beads of sweat appear. This combination of reactions to stress is also known as the “fight-or-flight” response because it evolved as a survival mechanism, enabling people and other mammals to react quickly to life-threatening situations. The carefully orchestrated yet near-instantaneous sequence of hormonal changes and physiological responses helps someone to fight the threat off or flee to safety. Unfortunately, the body can also overreact to stressors that are not life-threatening, such as traffic jams, work pressure, and family difficulties. B. That’s all fine when we need to jump out of the way of a speeding bus, or when someone is following us down a dark alley. In those cases, our stress is considere...