Chuyển đến nội dung chính

SFMTA’s Cable Car Signal Tower Gets a Refresh

SFMTA’s Cable Car Signal Tower Gets a Refresh
By Jeremy Menzies

At the corner of California and Powell Streets stands a diminutive but important building that has been in use for well over 100 years. This octagonal signal tower controls the crossing of the Powell and California Street cable car lines, and recently underwent a full restoration thanks to the skilled craftspeople at the Cable Car Division.

A group photo of Muni craftspeople and shop management who worked to restore the signal tower in 2020-2021.

A group photo of Muni craftspeople and shop management who worked to restore the signal tower in 2020-2021.

The tower’s history dates to 1888 when the original was built by the Ferries and Cliff House Railroad, which operated cable cars on Powell Street at the time. That tower was destroyed in the 1906 earthquake and fires that ravaged Nob Hill. In March 1907, it was rebuilt by then-owner United Railroads of San Francisco (URR) and went back into operation.

Photo showing signal tower in 1908 with the Fairmont Hotel and passengers waiting for a cable car in the background. Photo courtesy OpenSFHistory.org.

Photo showing signal tower in 1908 with the Fairmont Hotel and passengers waiting for a cable car in the background. Photo courtesy OpenSFHistory.org.

In 1935, a runaway automobile on California Street struck the tower, causing severe damage and tragically killing the signal operator inside. The tower was subsequently rebuilt, and a heavy metal barrier was installed on its west side.

This 1966 photo shows the west-facing side of the tower, painted in green and cream, shortly before paint and repairs were done on the building.

This 1966 photo shows the west-facing side of the tower, painted in green and cream, shortly before paint and repairs were done on the building.

The next major change came in 1967 when the tower was renovated and a new copper roof was installed. The structure was also repainted to reflect the maroon and tan color scheme of the California Street cable cars. Until 1982, the tower retained its manually-operated kerosene lantern signals originally installed in 1907.

A 1967 photo showing the newly repainted and copper-roofed signal tower.

A 1967 photo showing the newly repainted and copper-roofed signal tower.

The suspension of cable car service during the Covid-19 pandemic proved an opportune time to give the little signal tower some much needed T-L-C.  During 2020 and early 2021, SFMTA carpenters, painters, metal workers and mechanics undertook a complete overhaul of the building. A new floor, roof, ceiling, door, windows, steps, heating, lighting and electrical system were all built and installed.

As with our world-renowned cable cars, no detail was overlooked during the tower rebuild. Muni carpenters repaired woodwork throughout, custom-building both the octagonal ceiling and split Dutch door. Paint crews highlighted each element of the tower with colors that enhance the structure’s overall visual appeal. Our expert mechanics installed new electrical systems. Even the grab handles and handrails for the steps were custom built from materials that are also used on Powell Street cable cars by skilled metalworkers at the SFMTA’s Special Machine Shop. A final step in this rebuild will be the installation of new signals before the tower goes back into operation later this year.

Check out the gallery below showing photos of the tower through the years and the recent restoration.

 



Published March 30, 2021 at 04:10AM
https://ift.tt/3m39I4d

Nhận xét

Bài đăng phổ biến từ blog này

Đảm bảo tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing

Coherence & Cohesion là một trong bốn tiêu chí chủ chốt để đánh giá bài IELTS Speaking và Writing . Trong bài viết dưới đây, mời các bạn cùng IELTS Vietop tham khảo lại định nghĩa và những cách để đảm bảo tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing nhé! Tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing là gì? Tiêu chí Coherence & Cohesion là hai khía cạnh quan trọng trong việc đánh giá và phân tích một bài IELTS Writing. Trong đó: Tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing là gì Coherence (tính liên kết): Mức độ mà các ý tưởng trong văn bản liên kết với nhau một cách hợp lý và có tổ chức. Nó đảm bảo rằng các ý tưởng trong văn bản được trình bày theo một cách mạch lạc và dễ hiểu. Người viết cần sử dụng các từ nối, cụm từ, và cấu trúc câu hợp lý để giúp cho các ý tưởng trong văn bản được trình bày một cách logic và mạch lạc. Cohesion (tính gắn kết): Mức độ mà các câu trong văn bản gắn kết với nhau một cách hợp lý và tự nhiên. Nó đảm bảo rằng các câu t...

IELTS Reading – Cách xử lý dạng câu hỏi True False Not given

Đối với các bạn đang luyện tập và chuẩn bị cho kỳ thi IELTS sắp tới, một trong những dạng bài quen thuộc nhưng khá khó đối phó chính là dạng bài True False Not Given . Dạng bài này thường bị nhầm lẫn với dạng bài Yes/ No/ Not Given và hay bị nhầm lẫn trong kết quả. Hãy cùng IELTS Vietop chinh phục dạng bài này trong bài viết dưới đây nhé! Tổng quan về dạng bài True False Not Given trong IELTS True False Not Given là một trong những dạng bài xuất hiện trong phần bài đọc của bài thi IELTS. Thường trong mỗi bài đọc sẽ xuất hiện một bài tập dạng True/False/Not Given với độ dài khoảng 5 – 7 câu. Dạng bài này đánh giá khả năng đọc hiểu của thí sinh.  Đề bài sẽ đưa ra các mệnh đề chứa nội dung liên quan đến bài đọc. Thí sinh sẽ phải đọc thông tin trong bài và đưa ra đáp án rằng mệnh đề đó đúng, sai hay không có thông tin.  Phân biệt hai dạng bài True/False/Not Given và Yes/ No/ Not Given Dạng bài True False Not Given thường hay bị nhầm với dạng bài Yes No Not Given. Hai dạng bà...

Writing samples: Physical activities

Luyện thi IELTS Vietop  gửi bạn bài Writing samples: Physical activities   bên dưới nhé! Các bạn theo dõi và ôn luyện  IELTS Writing  thật tốt nhé! Task 1: The bar chart below shows the percentage of Australian men and women in different age groups who did regular physical activity in 2010. The bar chart depicts the percentages of Australian males and females in various age groups who exercised regularly in 2010. Overall, men’s engagement peaked between the ages of 15 and 24, while women’s participation peaked in the 45 to 54 age group. Besides, in every age group save the youngest, more women than men participated in regular exercise. Women in the youngest age group who regularly exercised were 47.7%. After then, their participation increased significantly with age, peaking at 3% over a half in the 45-54 age group. Above that, it began to deteriorate, with only 47.1% of people in the most senior age group engaging in regular workout. The lowest age ...