Chuyển đến nội dung chính

Slow Streets Become Spooky (Safe) Streets for Halloween

Slow Streets Become Spooky (Safe) Streets for Halloween
By Eillie Anzilotti

Photo of children in Halloween costumes on Minnesota Street in 2020

Halloween festivities on Minnesota Slow Street in 2020

This Halloween season, Slow Streets are becoming Spooky Streets. All across San Francisco, community groups are transforming their local Slow Streets into neighborhood gathering places for trick-or-treating, costume parties and more.

On October 31 from 3 to 6 p.m., organizers from Kid Safe SF and the Great Highway Park Initiative are turning the Great Highway into The Great Hauntway, a beachside block party with a costume contest, arts and crafts and a “spooky disco.” That same day, neighbors in Sunnyside are gathering on Slow Hearst Street for a Halloween party at 4 p.m. On Minnesota Street, the Dogpatch Neighborhood Association is hosting their second annual MinneSLOWta Spooky Slow Street Stroll on October 30—the same day that Slow Sanchez Street will host a Halloween Stroll.

Safe, car-light spaces for people to walk, bike and roll are essential every day, but especially on Halloween. Statistically, this holiday that revolves around children being out in the streets, often later in the evening, is the most dangerous day of the year for young pedestrians. To create safer conditions on San Francisco streets for little vampires, ghosts and witches, the SFMTA encourages people to bike, walk or take Muni on Halloween—and for people who do have to drive to use extra caution. Because Outside Lands falls during Halloween weekend this year, the SFMTA is offering expanded, coordinated service between Muni and BART to enable people to opt for transit and keep streets safer.

Slow Streets add an additional layer of safety—which explains their popularity as Halloween gathering places. On Slow Streets corridors, vehicle traffic is designed to be limited to local access and through traffic is discouraged. Just recently, the Slow Streets team released its Evaluation Summary Report containing data on the past year of the program, which was launched initially as an emergency response to the COVID-19 pandemic, but supports SFMTA’s larger Vision Zero goals of ending traffic fatalities on city streets. Around 71% of San Francisco residents surveyed reported that their street became safer after being designated as a Slow Streets street. Programmatic data analysis shows that Slow Streets see a 35% decrease in daily traffic and a 14% decrease in vehicle speeds—along with a 36% decrease, on average, in collisions across the Slow Streets network. As conditions on Slow Streets corridors improved, more and more people--especially kids--felt safe biking and walking along them.

Last Halloween was the first year that neighborhoods had the option to celebrate with Slow Streets—and so many did. We’re thrilled to see the tradition continue this year, and hope everyone has a safe, spooky Halloween!

Hosting or attending a Halloween event on a Slow Street near you? We would love to learn about it and see pictures from the celebration! Get in touch at SlowStreets@SFMTA.com

 

 

 



Published October 29, 2021 at 10:29PM
https://ift.tt/3vWCoRn

Nhận xét

Bài đăng phổ biến từ blog này

Đảm bảo tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing

Coherence & Cohesion là một trong bốn tiêu chí chủ chốt để đánh giá bài IELTS Speaking và Writing . Trong bài viết dưới đây, mời các bạn cùng IELTS Vietop tham khảo lại định nghĩa và những cách để đảm bảo tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing nhé! Tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing là gì? Tiêu chí Coherence & Cohesion là hai khía cạnh quan trọng trong việc đánh giá và phân tích một bài IELTS Writing. Trong đó: Tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing là gì Coherence (tính liên kết): Mức độ mà các ý tưởng trong văn bản liên kết với nhau một cách hợp lý và có tổ chức. Nó đảm bảo rằng các ý tưởng trong văn bản được trình bày theo một cách mạch lạc và dễ hiểu. Người viết cần sử dụng các từ nối, cụm từ, và cấu trúc câu hợp lý để giúp cho các ý tưởng trong văn bản được trình bày một cách logic và mạch lạc. Cohesion (tính gắn kết): Mức độ mà các câu trong văn bản gắn kết với nhau một cách hợp lý và tự nhiên. Nó đảm bảo rằng các câu t...

Talk about generation gap – Bài mẫu IELTS Speaking part 1, 2, 3

Talk about generation gap là dạng đề bài không quá dễ dàng đối với các bạn đang ôn luyện thi IELTS . Để có thể làm tốt chủ đề này, thí sinh cần nắm chắc từ vựng và cấu trúc về chủ đề Generation Gap (Chênh lệch thế hệ). Hôm nay, IELTS Vietop sẽ cung cấp cho bạn Talk about generation gap – Bài mẫu IELTS Speaking Part 1, 2, 3. 1. Từ vựng Talk about generation gap Generation gap /ˌʤɛnəˈreɪʃən ɡæp/ (n): Khác biệt thế hệ Ageism / ˈeɪˈʤɪɪzᵊm/ (n): Phân biệt đối xử dựa trên độ tuổi Technology divide / tɛkˈnɑləʤi dɪˈvaɪd/ (n): Sự khác biệt về sử dụng công nghệ Cultural shift /ˈkʌlʧərəl ʃɪft/ (n): Sự thay đổi văn hóa Traditional values /trəˈdɪʃənəl ˈvæljuz/ (n): Giá trị truyền thống Intergenerational conflict /ˌɪntərˈʤɛnəˈreɪʃənəl ˈkɑnflɪkt/ (n): Xung đột đa thế hệ Communication breakdown /kəmˌjunəˈkeɪʃən ˈbreɪkˌdaʊn/ (n): Mất liên lạc trong giao tiếp Respect for elders /rɪˈspɛkt fɔr ˈɛldərz/ (n): Sự tôn trọng người lớn tuổi Lifestyle differences /ˈlaɪfˌstaɪl ˈdɪfərənsɪz/ (n)...

Had là thì gì? Had + v3 là thì gì? Cách sử dụng have – has – had trong tiếng Anh

Have – had là các từ phổ biến trong tiếng Anh, đặc biệt là trong các thì. Vậy had là thì gì? Làm sao để phân biệt have và had? Cách sử dụng have – has – had trong tiếng Anh như thế nào? Hãy theo dõi ngay bài viết dưới đây của IELTS Vietop để được giải đáp tất tần tật về động từ này nhé! 1. Have Has Had nghĩa là gì? Trong tiếng Anh, Have – Has – Had có nghĩa là có. Have Has Had nghĩa là gì Cả 3 từ Have – Has – Had đều được dùng với nghĩa là có. Tuy nhiên, have và has được dùng ở thì hiện tại, còn had được dùng cho các thì ở quá khứ. Eg: I have a book. (Tôi có một quyển sách.) The computer has a virus. (Máy tính có một loại virus.) She had already eaten dinner when I arrived . (Cô ấy đã ăn tối trước khi tôi đến.) 2. Cách dùng Have Have thường được sử dụng với các ngôi thứ nhất và ngôi thứ 3 số nhiều như: I, you, we, they. Have dùng để diễn đạt sự sở hữu hoặc có điều gì đó trong tình huống hiện tại. Eg: We have two cats and a dog. (Chúng tôi có hai con mèo và một c...