Chuyển đến nội dung chính

Muni’s R-Howard 80 Years On

Muni’s R-Howard 80 Years On
By Jeremy Menzies

Eighty years ago on September 7, 1941, the San Francisco Municipal Railway launched its first all-electric bus route, the R Howard. Today the route no longer survives in its original form but the legacy of the R lives on in our electric trolley bus fleet and bus routes that serve the same area.

Two Muni buses lay over at the “Bridge Terminal” at Beale and Howard Streets in this November 1941 photograph. At left is the 4 Embarcadero, which ran along the waterfront and the recently established R Howard trolley bus at right.Two Muni buses lay over at the “Bridge Terminal” at Beale and Howard Streets in this November 1941 photograph. At left is the 4 Embarcadero, which ran along the waterfront and the recently established R Howard trolley bus at right.

The R traces its lineage back to the 35 Howard streetcar line, operated by the Market Street Railway Company. This line ran from the Ferry Building to 24th and Rhode Island Streets on Howard and South Van Ness. In 1939, when the company’s agreement to run the 35 expired, the city decided to establish the R Howard in its place. Electric trolley buses were chosen for the new service for their low cost of operation and to test the viability of these uncommon vehicles.

While the privately-operated  33 Ashbury/18th was the very first trolley bus route in the city, the launch of Muni’s R line marked the beginning of a new era for electric buses in San Francisco. Just a few years after starting the R, Muni decided to build on its positive experience with the route by converting many streetcar lines to trolley bus operation. Electric trolley buses were a natural choice for San Francisco because they could handle the hills without problems and utilize (with modification) the existing overhead electrical system that powered the streetcars they replaced. Add to that a lower cost of operation and these buses became the highest earning mode in the Muni system during the early 1950s.

In this 1913 photo, streetcars await passengers at the terminal of the Howard Street Line just south of the Ferry Building.In this 1913 photo, streetcars await passengers at the terminal of the Howard Street Line just south of the Ferry Building.

In 1947, the R was combined with the E Union streetcar line to form the 41 Union-Howard route. Connecting the Presidio to the Mission via Russian Hill and Downtown, the 41 covered nearly 7 miles one-way. Over 20 years later in 1970, the route was modified again when Howard Street was converted into a one-way street. The 41 was split in two with the portion north of Howard remaining the 41 and the southern portion becoming the 12.

The 41 Union-Howard climbs Russian Hill heading for its terminal in the Mission in this 1948 photo taken on Union Street.The 41 Union-Howard climbs Russian Hill heading for its terminal in the Mission in this 1948 photo taken on Union Street.

Today, the legacy of the R continues in the 12 Folsom-Pacific, which serves the original area of the R Howard, and in the numerous trolley buses that tirelessly climb hill after hill.

 

 

 

 



Published September 24, 2021 at 04:59AM
https://ift.tt/3u8p0J3

Nhận xét

Bài đăng phổ biến từ blog này

Đảm bảo tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing

Coherence & Cohesion là một trong bốn tiêu chí chủ chốt để đánh giá bài IELTS Speaking và Writing . Trong bài viết dưới đây, mời các bạn cùng IELTS Vietop tham khảo lại định nghĩa và những cách để đảm bảo tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing nhé! Tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing là gì? Tiêu chí Coherence & Cohesion là hai khía cạnh quan trọng trong việc đánh giá và phân tích một bài IELTS Writing. Trong đó: Tiêu chí Coherence và Cohesion trong IELTS Writing là gì Coherence (tính liên kết): Mức độ mà các ý tưởng trong văn bản liên kết với nhau một cách hợp lý và có tổ chức. Nó đảm bảo rằng các ý tưởng trong văn bản được trình bày theo một cách mạch lạc và dễ hiểu. Người viết cần sử dụng các từ nối, cụm từ, và cấu trúc câu hợp lý để giúp cho các ý tưởng trong văn bản được trình bày một cách logic và mạch lạc. Cohesion (tính gắn kết): Mức độ mà các câu trong văn bản gắn kết với nhau một cách hợp lý và tự nhiên. Nó đảm bảo rằng các câu t...

IELTS Reading – Cách xử lý dạng câu hỏi True False Not given

Đối với các bạn đang luyện tập và chuẩn bị cho kỳ thi IELTS sắp tới, một trong những dạng bài quen thuộc nhưng khá khó đối phó chính là dạng bài True False Not Given . Dạng bài này thường bị nhầm lẫn với dạng bài Yes/ No/ Not Given và hay bị nhầm lẫn trong kết quả. Hãy cùng IELTS Vietop chinh phục dạng bài này trong bài viết dưới đây nhé! Tổng quan về dạng bài True False Not Given trong IELTS True False Not Given là một trong những dạng bài xuất hiện trong phần bài đọc của bài thi IELTS. Thường trong mỗi bài đọc sẽ xuất hiện một bài tập dạng True/False/Not Given với độ dài khoảng 5 – 7 câu. Dạng bài này đánh giá khả năng đọc hiểu của thí sinh.  Đề bài sẽ đưa ra các mệnh đề chứa nội dung liên quan đến bài đọc. Thí sinh sẽ phải đọc thông tin trong bài và đưa ra đáp án rằng mệnh đề đó đúng, sai hay không có thông tin.  Phân biệt hai dạng bài True/False/Not Given và Yes/ No/ Not Given Dạng bài True False Not Given thường hay bị nhầm với dạng bài Yes No Not Given. Hai dạng bà...

Writing samples: Physical activities

Luyện thi IELTS Vietop  gửi bạn bài Writing samples: Physical activities   bên dưới nhé! Các bạn theo dõi và ôn luyện  IELTS Writing  thật tốt nhé! Task 1: The bar chart below shows the percentage of Australian men and women in different age groups who did regular physical activity in 2010. The bar chart depicts the percentages of Australian males and females in various age groups who exercised regularly in 2010. Overall, men’s engagement peaked between the ages of 15 and 24, while women’s participation peaked in the 45 to 54 age group. Besides, in every age group save the youngest, more women than men participated in regular exercise. Women in the youngest age group who regularly exercised were 47.7%. After then, their participation increased significantly with age, peaking at 3% over a half in the 45-54 age group. Above that, it began to deteriorate, with only 47.1% of people in the most senior age group engaging in regular workout. The lowest age ...