Chuyển đến nội dung chính

Giải đề IELTS Writing ngày 4/12/2021 – Hướng dẫn chi tiết

IELTS Vietop gửi đến các sĩ tử bài giải chi tiết đề IELTS Writing ngày 4/12/2021, cùng tìm hiểu xem đề Writing lần này có gì mới không nhé!

Task 1

Đề bài

The charts below show the proportion of holidaymakers using four different types of accommodations in three different years.

Summaries the information by selecting and reporting the main features and make comparisons where relevant. 

Sample

The pie charts compare the proportion of holidaymakers who stayed with family and friends, hotels, rental apartments and camping between the years 1988 and 2008.

Overall, the number of tourists who stayed with family and friends is far higher than that of those who preferred the other three categories of lodging. Furthermore, the percentage of people who stayed with family and friends and went camping decreased, while the percentage of people who stayed in hotels and rented apartments elevated.

In 1988, little over half of vacationers stayed with friends, while the outdoor type accounted for over half of all holidaymakers. Both of these figures eventually declined, and in 2008, over 40% of people chose to spend their vacations with family and friends, with just 12% opting to camp out.

In contrast, the percentage of vacationers who rented houses and stayed in hotels increased with time. Only 7% of people stayed in rental flats in 1988, compared to 15% who stayed in hotels. After 20 years, the percentage for both rental flats and hotels was over a fifth.

Có thể bạn quan tâm: Mách bạn chiến lược làm bài Speaking Part 1 hiệu quả

  • Rental apartments (n): căn hộ dịch vụ
  • Lodging (n): nơi ở tạm thời
  • Elevate (v): tăng cao
  • Opt (v): lựa chọn 

Phân tích: 

Nhìn chung, xuyên suốt các năm, đa số khách du lịch đều chọn ở nhà gia đình, người thân. Tuy nhiên số lượng này có xu hướng giảm qua thời gian và mọi người chuyển dần sang thuê khách sạn hoặc căn hộ.

Bài viết nêu số lượng phần trăm của các mô hình lưu trú theo từng năm, tuy nhiên chọn lọc những số liệu nổi bật (năm 1988 nói về Staying with friends và camping – 2 số liệu lớn nhất, và đồng thời so sánh với năm 2008, vì cả 2 nhóm này đều có xu hướng giảm). Đoạn tiếp theo phân tích số liệu của Hotel và Apartment, vì chúng có xu hướng tăng (ngược lại so với thông tin ở đoạn trước). 

Task 2

Đề bài

Some people think that schools should select students according to their academic abilities, while others believe that it is better to have students with different abilities studying together. Discuss both views and state your own opinion.

Sample

There are differing views on whether or not it is beneficial to the educational system to segregate students based on their academic aptitude into distinct schools. Some argue that having pupils in mixed ability schools is better for their growth. When student classifications are adopted, however, I reckon it will be more successful and efficient in terms of both teaching and learning.

Students of varied abilities learning together are clearly more likely to produce favorable outcomes in all-around ability development. Mixed-ability classrooms allow students to learn from one another, necessary to gain skills that they did not have before. A youngster with strong academic abilities, for example, can learn to dance or paint from friends who are less intellectually rigorous but more artistic. Mixed classrooms help students to develop their multidimensional abilities rather than a particular academic aptitude in this manner.

Despite the aforementioned rationale, I contend that categorizing students benefits both instructors and students. Teachers will find it easier to find appropriate teaching approaches for a group of pupils with similar academic abilities. Streaming students makes it easier for teachers than mixed ability courses, where teachers must acknowledge the ability gaps among each student. As a result, students benefit from this approach since unique teaching techniques, timeframes, and teaching materials are given to various schools in order to allow more specialized learning. In this approach, the narrower the dispersion, the easier it will be to teach and the more successful it will be to learn.

To summarize, mixed-ability classrooms help students to develop a broad range of skills; yet, student classifications permit more targeted teaching and learning, which has been shown to be more successful and efficient.

  • Segregate (v): phân tách, chia thành nhóm
  • Aptitude (n): năng lực
  • Intellectually rigorous (adj): năng lực thông minh cao
  • Multidimensional (adj): đa dạng, đa chiều
  • Rationale (n): lý do, luận điểm
  • Dispersion (n): sự phân bổ, sự đa dạng

Xem thêm: Top 52 Chủ đề IELTS Speaking Part 2 thường gặp nhất trong bài thi

Phân tích:

Bài viết phân tích cả 2 khía cạnh của vấn đề (đáp ứng yêu cầu đề bài), tuy nhiên ngay trong mở bài tác giả đưa ra quan điểm rằng nên phân chia học sinh ra theo khả năng để có được sự phát triển tốt nhất. 

Đoạn body 1 nói về những lợi ích mà học sinh sẽ nhận được khi học chung với các học sinh khác. Chúng sẽ có cơ hội quan sát, học hỏi những kỹ năng của các bạn cùng lớp, từ đó có thể phát hiện ra những tài năng mới hoặc giúp đỡ nhau đi lên trong học tập. 

Mặt khác, đoạn body 2 khẳng định việc phân nhóm học sinh theo khả năng sẽ giúp tạo một một trường hợp lý và dễ dàng hơn cho cả học sinh và giáo viên. Họ sẽ không còn phải lo lắng về khoảng cách quá xa giữa những học sinh giỏi và học sinh yếu kém mà chỉ cần tập trung cho việc dạy và học, từ đó tiết kiệm được thời gian và tăng tính hiệu quả trong học tập.

Kết bài đưa ra quan điểm một lần nữa và khẳng định lại khía cạnh mà chúng ta cảm thấy có lợi hơn. 

ĐẶT HẸN TƯ VẤN MIỄN PHÍ NGAY

Tăng 1 band điểm trong 10 buổi với khóa IELTS Writing độc quyền tại IELTS VIETOP. Đặt hẹn ngay để được tư vấn lộ trình học.
Vui lòng nhập tên của bạn
Số điện thoại của bạn không đúng
Địa chỉ Email bạn nhập không đúng

Trên đây là bài giải chi tiết đề IELTS Writing ngày 4/12/2021. Hy vọng bài giải trên sẽ giúp bạn có thêm nhiều ý tưởng mới cho phần thi của mình. Nếu bạn thắc mắc về bài viết trên, hãy để lại câu hỏi bên dưới phần bình luận để được giải đáp nhé!



source https://www.ieltsvietop.vn/tu-hoc-ielts/writing/giai-de-ielts-writing-ngay-4-12-2021-huong-dan-chi-tiet/

Nhận xét

Bài đăng phổ biến từ blog này

Review sách Hackers IELTS Reading

Sách “Hackers IELTS” phù hợp cho bạn đang muốn tự ôn luyện tại nhà nhưng không biết nên chọn sách nào học cho hiệu quả và khoa học. Bộ sách “Hackers IELTS” được các chuyên gia tin tưởng giới thiệu cho những bạn chưa biết gì về IELTS, không biết cấu trúc đề thi IELTS gồm những phần nào,…thì “Hackers IELTS” rất phù hợp với những đối tượng này. Xem thêm bài viết đang được quan tâm nhất: Review sách... Bạn hoàn toàn có thể đạt 6.5 IELTS trở lên là điều không khó nếu như bạn biết cách sắp xếp lộ trình học sao cho logic và thêm việc lựa chọn 1 vài tài liệu thực sự hay và dễ học, thì mọi nút thắt đều được gỡ bỏ. Hàng nghìn độc giả đã mua và nêu cảm nhận rất tốt về bộ sách này chính là minh chứng cho việc “Hackers IELTS” sẽ giúp bạn làm được điều mà bạn mong ước. Review sách Hackers IELTS Reading Nội dung chính BOOK REVIEW “Hackers IELTS” Giới thiệu chung Ưu điểm Bố cục mỗi bài gồm Khuyết điểm Kết luận BOOK REVIEW  “Hackers IELTS” Tên sách: Hackers IELTS Reading Nhà xuất bản: Nhà xuất bản ...

[ACE THE TEST] GIẢI ĐỀ WRITING NGÀY 09/07/2022

Task 1: The charts below give information about different types of waste disposed of in one country in 1960 and 2011.  The graphs show information on various garbage disposal techniques used in a certain nation between 1960 and 2011. Overall, the quantity of paper, food, and other garbage that was disposed of significantly decreased throughout the time period. Contrarily, a greater proportion of plastic, wood, and food was discarded by consumers. An additional point is that the disposal of other things stayed fairly steady. Initially, a quarter of paper was thrown away in 1960, but in 2011 this percentage decreased by 10%. Concerning textiles, this sector likewise had a minor drop of 6% (from 17% to 11%) during the same time period. Additionally, in 2011 people eliminated 3 times less additional waste than the original figure of 13%. Furthermore, it is evident that compared to 2010, the amount of plastic and food waste increased by nearly 10% in 2011. Additionally, consumers d...

TỔNG HỢP BÀI MẪU IELTS WRITING QUÝ 2/2022 

Đây là tổng hợp đề thi thật IELTS Writing Quý 2/2022 và kèm bài giải cùng phân tích chi tiết, các bạn đã đăng kí và chuẩn bị thi trong quý 3/2022 cùng tham khảo và luyện tập thật kĩ nhé. Ngày 07/05/2022 Task 1: The maps show the village of Pebbleton 20 years ago and now.  Summarise the information by selecting and reporting the main features, and make comparisons where relevant.  The two maps detail the town of Pebbleton 20 years in the past and the present day. Overall, Pebbleton has grown exponentially with the expansion of road infrastructure , as well as the building of additional dwellings and recreational amenities , changing the town into a more urbanised one. Initially, Pebbleton was an undeveloped peninsula connected to the mainland through Roadbridge, which was the only route to get to school on the opposite side of the river 20 years ago. A playing field ran horizontally along Old Ford Road in the central section, and a film studio filled the sout...